Τεχνολογίας

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες social media πλατφόρμες για το 2023

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες social media πλατφόρμες για το 2023

Χρησιμοποιούν ακόμη οι άνθρωποι το Facebook; Είναι το BeReal το επόμενο μεγάλο πράγμα; Και είναι το TikTok ακόμα μόνο για τη γενιά Z;”

Αν ψάχνετε απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις, τις έχουμε.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε  600+ ενήλικες στις ΗΠΑ για τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν κατά την χρονική περίοδο Μάιο του 2022 και ξανά τον Ιανουάριο του 2023 για να διαπιστωθεί ποιες εφαρμογές αυξάνονται και ποιες μειώνονται. Ιδού τι βρήκαμε: (πηγή hubspot)

Χρήση των social media το 2022 σε σχέση με το 2023

Αν και το 84% των ενηλίκων στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν τα social media, ποιά είναι όμως αυτά με την μεγαλύτερη αύξηση;

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες πλατφόρμες social media για το 2023

Ακολουθούν μερικά γρήγορα στοιχεία σχετικά με τις κορυφαίες πλατφόρμες που χρησιμοποιούν οι Αμερικανοί καταναλωτές το 2023, έχοντας κατά νου ότι αυτή η λίστα μπορεί να είναι διαφορετική σε άλλες χώρες.Το Facebook (69%), το YouTube (57%), το Instagram (45%), το TikTok (33%) και το Twitter (30%) είναι οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης.

Το BeReal (313%), το Twitch (29%), το LinkedIn (20%) και το TikTok (16%) σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση από τον περασμένο Μάιο.

Το Reddit (-11%), το Pinterest (-9%) και το YouTube (-4%) είναι οι μόνες πλατφόρμες που σημείωσαν μείωση στη χρήση. Ενώ το Facebook είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για άτομα άνω των 25 ετών, το Instagram, το TikTok και το YouTube είναι τα πιο δημοφιλή στις ηλικίες 18-24.

Με αυτά, ας κάνουμε μια βαθύτερη ανάλυση στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πλατφόρμες social media.

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες πλατφόρμες social media

1. Το BeReal

Το BeReal είδε 313% αύξηση στη χρήση από τους καταναλωτές που ρωτήσαμε, η οποία πιθανότατα τροφοδοτήθηκε από τη διαφημιστική εκστρατεία. Αλλά όπως αναρωτιόμαστε με όλες τις αναδυόμενες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης θα διαρκέσει;

Η νέα πλατφόρμα, η οποία δίνει στους χρήστες μια ευκαιρία να δημοσιεύσουν μια φωτογραφία του εαυτού τους όπου κι αν βρίσκονται χωρίς φίλτρο κατά τη διάρκεια μερικών χρονικών στιγμών που ορίζονται από την εφαρμογή κάθε μέρα, από το 0,7% περίπου του πληθυσμού που την χρησιμοποιούσε έφτασε στο 2,8%, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη αύξηση από τις κοινωνικές πλατφόρμες που αναλύσαμε.

Αλλά, η πραγματική ιστορία είναι το πώς απογειώθηκε με τη Gen Z. Η χρήση μόνο από αυτή την ηλικιακή ομάδα αυξήθηκε από 1% σε 13% (μια τεράστια αύξηση 1.200%). το BeReal επωφελείται από το γεγονός ότι είναι η νεότερη κοινωνική πλατφόρμα που ρωτήσαμε σε αυτές τις έρευνες, οπότε είχε το μεγαλύτερο περιθώριο ανάπτυξης.

Από την άλλη πλευρά, με άλλους ανταγωνιστές να προσπαθούν να αντιγράψουν την πλατφόρμα της, κινδυνεύει να γίνει άλλη μια μοντέρνα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που θα ξεχαστεί ή θα χαθεί.

Λόγω της μορφής του BeReal, μπορεί επίσης να μην είναι το πιο φιλόξενο κανάλι ή κοινότητα για τα brands, καθώς οι άνθρωποι συμμετέχουν για να δουν τις “πραγματικές” εκδοχές των φίλων τους και στοχεύουν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα για να ενισχύσουν την αυθεντικότητα και την ανθρώπινη σύνδεση.

2. Twitch

Είτε παρακολουθείτε την Keke Palmer να δημιουργεί οικογένεια με το The Sims, είτε ενθουσιάζεστε από τη ζωντανή κάλυψη κάποιου δροσερού γεγονότος, είναι σαφές ότι το περιεχόμενο που μεταδίδεται μέσω ροής ήρθε για να μείνει. Και ενώ κοινωνικές πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το TikTok έχουν ενεργοποιήσει και δοκιμάσει τις λειτουργίες ζωντανής μετάδοσης, το Twitch εξακολουθεί να κυριαρχεί ως το ιδανικό μέρος για ζωντανό βίντεο μεγάλης διάρκειας”.

Παρόλο που μπορεί να μην φαίνεται σαν μια προφανής κοινωνική πλατφόρμα, καθώς πολλοί άνθρωποι πηγαίνουν εκεί για να δουν βίντεο και όχι για να καταγράψουν ή να αλληλεπιδράσουν σε αυτά, εξακολουθεί να ανταγωνίζεται άλλα κοινωνικά κανάλια που έχουν ξεκινήσει τις δικές τους αντιγραφές ζωντανών βίντεο.

Από την πρώτη μας έρευνα, η χρήση του Twitch αυξήθηκε κατά 29%, χάρη στη Gen Z και τους Boomers, με το ποσοστό του συνόλου των καταναλωτών που το χρησιμοποιούν να αυξάνεται από περίπου 7% σε 9%. η Gen Z οδήγησε αυτή την αύξηση, με τη χρήση του Twitch να εκτοξεύεται από 13% σε 17%. οι Boomers συμμετέχουν επίσης στη δράση.

Τον Μάιο του 2022 μόλις το 0,3% χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα, ενώ σήμερα τη χρησιμοποιεί κοντά στο 3%. Αν και αυτό φαίνεται σαν ένα μικρό ποσοστό, θα μπορούσε ωστόσο να ισοδυναμεί με χιλιάδες επιπλέον χρήστες.

3. LinkedIn

Μεταξύ Μαΐου και Ιανουαρίου το LinkedIn αυξήθηκε κατά 20% μεταξύ των καταναλωτών που εξετάσαμε, με ώθηση από τους Boomers.

Ωστόσο, η πλατφόρμα έχει αρχίσει να βλέπει μειώσεις σε άλλες ηλικιακές ομάδες, ενώ η χρήση του LinkedIn μειώθηκε ήπια για κάθε άλλη γενιά, η χρήση του LinkedIn μεταξύ των Boomers αυξήθηκε από 11% σε 20%, δηλαδή κατά 85%.

Συνολικά, δεν ανησυχούμε πολύ για τις μικρές μειώσεις, καθώς το LinkedIn συνεχίζει να είναι ένα μείγμα κοινωνικών μέσων και χρησιμότητας που οι επαγγελματίες θα χρειάζονται και θα το χρησιμοποιούν.

4. TikTok

Παρά τις συνεχιζόμενες  ανησυχίες του TikTok, οι άνθρωποι που αγάπησαν την πλατφόρμα τον Μάιο φαίνεται να παραμένουν κοντά της, ενώ άλλοι αρχίζουν να βιώνουν το κανάλι για πρώτη φορά.

Μεταξύ Μαΐου και Ιανουαρίου, η χρήση του TikTok μεταξύ των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνά μας αυξήθηκε κατά 16%.

Η χρήση αυξήθηκε επίσης σε όλες τις γενιές – ειδικά στους Boomers.Όταν εξετάζουμε την αύξηση των γενεών, ο αριθμός των Boomers που χρησιμοποίησαν το TikTok αυξήθηκε κατά 164%, δείχνοντας και πάλι ότι αντιλαμβάνονται πολλές ιογενείς τάσεις και εφαρμογές της Gen Z.

Από την έρευνά, εκτιμούμε ότι ένας στους τρεις Αμερικανούς ενήλικες χρησιμοποιεί τώρα το TikTok.

Αν δεν είστε ακόμα στο TikTok, θα πρέπει να το έχετε στα υπόψη σας και να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να εξετάσετε αν η εφαρμογή έχει νόημα για την εταιρεία σας.

Απλά να έχετε υπόψη σας ότι θα χρειαστεί κάποιος χρόνος και πόροι που σχετίζονται με τα βίντεο, καθώς και έρευνα χρηστών για όλες τις τάσεις που συμβαίνουν εκεί, για να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη στρατηγική.

5. Twitter

Παρά τις διακυμάνσεις στην ηγεσία, την αμφιλεγόμενη εξαγορά από τον Elon Musk και τις αλλαγές σε όλο το πλάτος και μήκοες της εταιρείας, η πλατφόρμα κοινωνικών μέσων ενημέρωσης του Twitter εξακολουθεί να διατηρεί μια ισχυρή βάση χρηστών και αυξήθηκε κατά 7% μεταξύ του καταναλωτικού μας κοινού.

Ενώ το δείγμα μας δείχνει ότι το Twitter τράβηξε περίπου 12% περισσότερους χρήστες της γενιάς X και 27% περισσότερους boomers, αυτό θα πρέπει να ληφθεί με επιφύλαξη, καθώς 9% λιγότερα μέλη της γενιάς Z που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν το Twitter τον Ιανουάριο σε σύγκριση με τον Μάιο.

Αν και είναι ακόμα δύσκολο να προβλέψουμε πώς το Twitter θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να αποδίδει, ειδικά για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες εμπόρους, στο μέλλον.

6. Instagram

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το Instagram είναι ένα από τα αγαπημένα πολλών γενεών. Μεταξύ Μαΐου και Ιανουαρίου, η χρήση από τους καταναλωτές που εξετάσαμε αυξήθηκε κατά 6%. Ενώ το κανάλι συνεχίζει να κερδίζει τη γενιά Z και να κερδίζει την προσοχή των Boomers, μπορεί να χάνει μέρος του κοινού της χιλιετίας.  Ακολουθούν μερικά μόνο στοιχεία:

  • Περίπου το 45% των ενηλίκων στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν το Instagram, 6% περισσότερο από τον περασμένο Μάιο
  • Το Instagram αυξήθηκε κατά 11% με τη Gen Z και κατά 53% μεταξύ των Boomers (από 18% σε 27%).
  • Η χρήση του Instagram από τους Millennials μειώθηκε από 65% σε 54%, δηλαδή κατά 17%.

Δείτε ακόμη ορισμένα χρήσιμα άρθρα:

TikTok και Instagram – Το απόλυτο δίδυμο marketing για το eshop σας

Διαφήμιση στο Instagram 5 συμβουλές για να είναι επιτυχημένη

Social Media Marketing: Τι είναι και γιατί είναι αναγκαίο σήμερα